fransk toast

 
Bonjour mes amis!
 
Idag gör jag en variant på fransk toast. Allt nuförtiden måste vara franskt så jag kommer in i "tugget" ;) . Inte för jag vet hur franskt fransk toast egentligen är..men wtf
 
Två skivor franska,
bre med bregott ut i kanterna så du kan klistra ihop skivorna så småningom. 
Lägg på mozzarella, skivade små plommontomater, krydda med s&p, släng på några blad basilika... det här börjar låta mer italienskt... hm..
 
Lägg ihop och pressa ihop det hela. Vänd snabbt i ett uppvispat ägg. Man kan dubbelpanera också om man har lust, mjölk - mjöl- ägg. Då blir det säkert ännu frasigare och godare. 
 
 
Stek i olivolja och lite smör för färgens skull. Vänd och stek andra sidan.
 
 
Servera med några salladsblad, lite god tomat. Gör en vinegrette om du ids och drissla över salladsbladen. Skär toasten på sniskan och lägg på ett par blad basilika så där lite chef- igt och tjusigt. 
 
 
Ta med till datorn och svulla! :)

Kommentarer
Postat av: Dorothea

Smarrigt värre! Om du vill laga traditionell French toast, världen godaste och mest dekadenta frunch mat så är det här ett bra recept. Iblan häller jag in en skvätt cointreau. http://www.bhg.com/recipe/french-toast/vanilla-french-toast/ för vad kan bli bättre än vanilj, muskot, kanel grädde och lite apelsinlikör med äkta lönnsirap och smör? :9

2012-10-02 @ 16:11:05
Postat av: kanarin herself

Tack! det ska jag absolut prova!

2012-10-02 @ 17:08:47
Postat av: Raija

Ser väldigt gott ut :-)

2012-10-02 @ 19:06:23
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Erica

Hehe varsågod. Ja, jag känner väl dig! (Okej Eden viskade i mitt öra)

KRAM! Ps. snart kommer jag och våldgästar er när jag ska hälsa på puppis om några veckor, hon fyllde 1vecka igår. ds

2012-10-03 @ 10:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0