butiksjobb

Idag har vi jobbat, jag och Wilma Wilmis Filmis Fnittefnatt Gullesnutta Lillstrumpa. Jo, så är det. Kärt barn har många namn, väldigt många namn.
 
I den här lilla röda stugan ligger jobbet. Visst är det gulligt!
Stugan ligger vid Lilla Torget i Norrtälje. En av stans äldsta delar. När man sitter på jobbet hör man kyrklockan plingeplonga. Pittoreskt är bara förnamnet. Du lägger väl märke till kullerstenarna :)
 
Höjer man blicken ser det ut så här. I fjärran syns silosarna vid Norrtälje hamn och där finns havet och doft av tång. Så fint som bara den. Norrtälje är en jättefin stad. Så..  nu har jag gjort reklam för den också ;)
 
- Wilma, vad gillar du att vara med och jobba?
- ZZZZZZ
Wilma ligger inknökad mellan kassan och elementet i timmavis. Jag slänger av mig skorna och sitter och stickar eller nåt om det är lugnt i butiken.
 
I butiksfönstren sitter bl a mina figurer och väntar på att bli adopterade. Vita Kanin sitter där överst och längtar efter en egen familj. Lejonhjärteparet väntar också... och längtar.
(jag har knutit ihop lejonparet med ett snöre runt midjorna så de inte av misstag ska säljas var för sig för det vill de inte)
Lovisa Lejonhjärta ser lite deppig ut tycker jag. Var inte orolig Lovisa, snart nog kommer någon som tycker om er båda!
 
Wilma Gullesnutta tycker att det allra bästa med att vara och jobba... det är... När man Får Åka Hem!
 

Kommentarer
Postat av: Raija

Fint att du kan ta med dig Wilma + alla namnen :-) med dig på jobbet. Säkert kul att få lite miljöombyte och speciellt när det är så vackert där. Jag kan inte påminna mig om att jag någonsin varit i Norrtälje.

2012-09-06 @ 22:34:33
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Pysselfarmor

Jag vet precis var det är detta - hade sommarhus på Rådmansö i många år. Någon gång ska jag väl ta mig förbi där! Så söta de är där de sitter och väntar, men också litet sorgligt att skilja ifrån dem.

Växtfärgning känner jag en som håller på med, Elisabet Jansson som funnits med i Broderiakademin i många år...just avocado har hon på gång att färga med. Det var henne jag besökte i Noratrakten - hon hade utställning, men det kanske du har läst om.
Klicka in dig på hennes blogg och rulla neråt så kommer du fram till Avocadofärgning.
http://textilainslag.wordpress.com/

2012-09-07 @ 00:08:28
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Vida

Åh vilken underbar plats, ser precis ut som ett kvarter där jag blir glad.. och vilka härliga bilder från butiken.. vem vet, en dag kanske jag dyker upp även om det är lite långt från mitt söder om söder när man inte har bil.
Kramen

2012-09-07 @ 19:18:46
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0