flicka med duva

 
Inte har vi packat upp några av IKEA kartongerna än inte... varför göra idag det som man kan spara tills i morrn.. :(  Det kom annat emellan som det ofta gör. 
Till kvällen ska vi packa upp dem. Jag vill inte göra det själv för är det nåt jag är värdelös på så är det att montera ihop möbler. Jag har gjort det några gånger och satt bakochfram och skruvat igenom och förstört så det gör jag inte om mer om jag inte tvunget måste. Jag väntar nog snällt till Gullegubben kommer hem, han är den händige av oss två!
 
Möblerna är kvar i kartongerna men tavelramen har fått sin bild och kommit upp på väggen. Jag har glömt vad fotografen heter (måste kolla upp det) , hon tar så otroligt fina bilder. Det här trycket köpte jag på Fotografiska i Stockholm. Flicka som håller duvbebis i handen. Bättre en fågel i handen kan bilden heta. Nä jag vet inte vad den heter heller, ska ta reda på det med.
 
Jag älskar bilden. Håret i en ordningssam fläta, bomullsklänningstyget ljuvt blekblått sommarflickigt och det rufsiga "gatubarnet" som sitter tryggt i handen. 
 
 
Här på numera alltså inte så tomma väggen får hon bo (bakom mina galna hibiskusar). På samma vägg ska det bli fler fotografier vad det lider. Mina egna och andras. En hel fotovägg. Bara vita ramar på alla tror jag det ska bli. 
 
nu har jag kollat upp. Vee Speers heter fotografen.

Kommentarer
Postat av: Raija

Vilken fin bild....gillar den verkligen. Det är snyggt med en fotovägg. Jag har en liten sån med bilder jag tagit själv och med vita ramar :-), som jag fixade efter renoveringen.

2012-09-26 @ 16:35:44
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Pysselfarmor

å det blev en så vacker tavla!
Igår var jag och väninna på Fotografiska, men utställningarna som är nu var väldigt dystra och dödeninspirerade....inte liksom mina favoriter....

2012-09-27 @ 14:29:02
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Hej! Gillar tavlan med flicka som håller i en duva, Ikea. Vet du någon som vill sälja en? Allt gott!

Med vänlig hälsning,

Heidi, Dalarna

2016-10-11 @ 22:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0