matte blir gråtmild

Känns ju bra att det inte bara är jag som är toksentimental och sitter och tittar på Bonde Söker.
För jag lär ju inte vara ensam, då skulle inte programmet gå i säsong efter säsong... eller.
 
By the way.. hur många bönder finns det som inte hittat sin rätta, tänker att vårt land inte är jättestort.. jag vill faktiskt gärna att det är många fler som söker sin maka/make/kaka för jag vill se ännu fler säsonger.
Sitta onsdagkvällar och grina över "vanligt" folk med glittrigt förälskade ögon. Det är fint det  :)
 
För grinar gör jag, det kan liksom inte hjälpas. Wilma hund blir lätt orolig när matte sitter och är sentimental. Hon hämtar kongen (leksaksgrej) och husses strumpor (från tvätten) och till sist sitt halsband för att .. kanske blidka mig.. jag vet inte. Vem vet hur en jycke tänker? Det skulle vara intressant att vara i en jyckes huvud, bara  en liten stund för att fatta. 
 
Ja men hursomhelst, det är fint med program om vanligt folk. Som är tjocka och smala och blyga och modiga och whatever och som är ... helt enkelt verkliga. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Raija

Jag tittar också på programmet och håller med dig i alla punkter. Visst blir man rörd när deras förväntningar får det att spritta i kroppen på dem. Ögon som glittrar och så fina leenden, som verkar komma direkt från hjärtat.

2012-09-20 @ 09:09:31
URL: http://www.nitida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0