snart dax att trampa vin

Så fort solen skiner åker fönstren upp på vid gavel på växthustaket. Jag måste vattna för därinne torkar det upp fort. Jag har inte så mycket växter i år, mitt andra år med växthus, för handarbetandet har tagit så mycket av min tid. Men några bor därinne.
 
I ett hörn gjorde vi hål i golvplattorna och satte en vindruvsplanta i fjol. Den är pytteliten än, så liten att man måste böja sig för att se den. Tanken är att den ska klättra i växthustaket och ge skugga vad det lider. Den som lever får se hur det blir med det. Vänta på nåt gott behöver man däremot inte göra för det har redan blivit vindruvor! Två klasar!
 
Jag har inte provat hur de smakar än. Det ska jag göra. De ser i alla fall väldigt söta ut :)
 

Kommentarer
Postat av: Raija

Vindruvorna ser väldigt goda ut, även om de fortfarande är små eller det kanske är en sån sort. Vår planta dog, som min man vill ha och skulle sköta :-).

Väldigt fina ögon du syr och det ser ju inte så svårt ut, om man gillar att pillra.

2012-09-05 @ 19:06:18
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Vida

Min mamma har de godaste vinbär i sitt växthus.. jag tycker de påminner i smaken om ett monchichi-godis man kunde köpa i tablettask när jag var liten.. vet inte om minnet sviker mig angående smaken men det är det jag tänker på när jag äter dem i alla fall.

2012-09-07 @ 18:43:33
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0