stolar och skoskåp

 
Jag tror den heter Ingolf, stolen som vi köpte. Rejäl variant, stadig och gedigen i trä. Rundade hörn på stolssitsen. Ja det blir bra. Två stycken köpte vi för vi har två andra gamla stolar som vi ska använda. Det blir 4 stolar kring köksbordet. Två udda och två Ingolf. (bilden: Gullegubben i färd att montera ihop en Ingolf)
 
Idag ska jag sandpappra köksbordet. Jag köpte det på loppmarknad en gång i tiden, då var det brunt... och då målade jag det svart och nu ska jag måla om det i vitt.
 
 
Skoskåpet tog lång tid att skruva ihop. Det var miljarder delar! Men titta så fint det blev! :)
Det får bo uppe i sovrummet vårt så länge tills hallen har fått panel på väggarna för skåpet har bara två ben och måste fästas i väggen. 
 
Jag har inte valt skoskåpet alls för att få undan skorna från golvet... utan jag har valt det för att det passar i storlek i våran lilla hall och för att det är fint! Jag tycker det är viktigare med fint än med praktiskt. Mycket viktigare! Fast kan man få nåt praktiskt med på köpet så gör det ju inget förstås.  
 
Man kan ha fina saker på skåpet... och hänga en oval krusidullig tavla ovanför och sätta upp rara tavlor runt. Det är det bästa :)
 
Idag ska vi försöka få tag i en snickare som kan sätta upp panel. Håll tummarna!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Ha ha, du är ju rolig! Sådär tänker jag också. Det måste vara vackert. Oftast börjar en renovering med att jag har köpt en lampa som inte passar till tapeten, så vi får byta tapeten osv., det är absolut viktigt att saker och ting passar och stämmer överens.

2012-09-27 @ 21:43:13
URL: http://blandrosorochgarner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0