yummi hoppas jag

 
Det här är före-bilden. Det ska bli en äppelkaka, typ. Receptet har jag googlat mig till. Äpplen i botten i en smord form och så kluttar man på mjöl-socker-smör-bakpulverblandningen och skjuts in i ugnen. Hoppas det blir gott! I skrivande stund står formen i ugnen och svettas.
 
Det är mest för Gullegubbens skull som jag bakar. Han har en "sweet-tooth" och jag tänker jag ska göra honom glad när han kommer hem från jobbet.
 
Jag jobbar hemma idag, bakar och städar och tvättar och tänker att jag ska börja städa upp i växthuset (och tittar på reprisprogram på teven och sitter alldeles för mycket framför datorn om jag ska vara ärlig..) och ska försöka hinna sticka några varv också och så måste jag sy en underklänning till Vita Katt-dockan... fy vad hon var seg att få färdig. Jag har lagt av mig sista dagarna med tillverkandet. Nä vet du Kanarin, skärpning!
 
Jag kanske måste ta mig en slajsa äppelkaka så jag får sockerenergi! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0