just nu i växthuset

 
 
I år odlar jag minigurkor. Den här lilla är alldeles strax redo att skördas. 
 
 
Huvudsallad
 
 
Romansalladen ser skruttig ut men det är bara för att jag klipper av den. Jag klipper av den längst ner på plantan och då gör den nya blad. Har jag lärt mig på Pinterest :). Eftersom Romansalladen är så villig att sätta nya blad behövs bara några plantor och ändå har man sallad hela sommaren. 
 
 
Tomaterna, modell körsbär är gröna än. Men de är många! Hoppas de blir goda.
 
 
Chilisarna har inte fått färg heller. De är satta från frön från ICA. I år odlar jag chili i krukor. I fjol hade jag dem i bäddar men det är lättare att sköta dem i kruka och jag tycker de verkar trivas bättre så. 
 
 
Finaste växthuset... snart dags att städa ur och säga bye bye. Om sex veckor cirkus flyttar vi. Det är med ett visst vemod jag sköter om och pratar med mina växter. Men samtidigt är jag jätteglad att flytta. Bubblande glad!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Växthusodlat på hemmaplan är det godaste! Förstår ditt vemod, men vad bra det kommer att bli för er i det nya. Trygghet- ovant, ja ibland måste man ta klivet ut i det okända för att komma vidare. Men du kommer landa på fötterna.

2013-07-02 @ 16:48:40
URL: http://blandrosorochgarner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0