fixardag

 
Nä hon har inte dött, fast det kan se så ut. Det är regnigt ute och då gillar Wilmis mest att vara inne och mysa. 
Till kvällen ska vi till veterinären för årliga vaccinationen och då ska jag passa på att få nåt utskrivet till hennes leder för åren börjar märkas och jag tror att hon har ont i benen fast hon låtsas som ingenting.
 
Wilma fyller 10 till hösten. Känns faktiskt inte som så länge sedan hon var en fnattig liten valp. Nu är hon en fnattig gammal jycke. Voj nå voj vad tiden går! 
 
 
I går hade vi värmbölja. Jag satt på jobbet och höll på att rinna bort. 27 grader ute och det dubbla i butiken, kändes det som. Så här soligt och fint såg det ut hos mig i går morse.
 
 
Idag ser det ut så här. Regn och rusk.
Det gör inget. Jag har en massa inomhusjobb att göra. Det vanliga, tvätt och sånt och så tänker jag börja så smått med prepp inför flytten. Det finns att göra, hur mycket som helst!
 
 
Det har inte blivit så mycket handarbetande sista tiden. Alla hus och lägenhetsförsäljningar och köp har tagit upp all min tid och framför allt ork och koncentration men nu har jag börjat igen :) 
 
I går gjorde jag färdigt en sjal i rött. Förut spände jag ut sjalar med nålar och höll på men det har jag rationaliserat till att bara skölja i vatten och lägga ut på en handduk att torka och när det torkat så pressar jag ut det som inte blivit slätt med strykjärn. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Din trädgård ser verkligen Jättemysig ut men det är jag säker på att den andra kommer bli också. Snygg schal och praktiskt med rationaliseringar.

2013-06-26 @ 18:24:56
URL: http://blandrosorochgarner.blogspot.com
Postat av: Pysselfarmor

men oj är Wilma så ung ;-) det trodde jag inte!
En så vacker sjal och jag har också lärt mig att man kan endera blocka sjalen eller stryka den hastigt med "ljummet" strykjärn.

2013-06-26 @ 22:16:45
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Liv

Vilken vacker sjal.. som vanligt hänförs jag av det du skapar..

Bilden på min blogg är från azaleadalen i Slottskogen full av olika azaleor i massor av färger, när den blommar är det magiskt.. och de kan uppenbarligen bli så stora.

Kramar

2013-06-26 @ 22:51:43
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: maja

Oj, här har det hänt grejor ser jag. Spännande med flytt, lycka till!!! Regnet öste ner hela gårdagen här också, knappt en sekund utan nederbörd tror jag. Men idag desto soligare. Schalen ser jättemysig ut och hoppas Wilma får nåt dunder som gör hennes leder bättre. (även om hon inte erkänner =) MIna föräldrars labbe hade nåt som ströddes på fodret som funkade bra. Minns inte vad det hette... Ha det gott och ska bli kul att få höra (hoppas jag) mer om flytten.

2013-06-27 @ 21:55:42
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0