längtar ut

 Nu längtar växterna ut. Ljuset har kommit men inte värmen. De måste stanna inne lite till,  jag lider med dem.
Citrusen får inte vara med på bild, hon är lusig. Det blir dusch med såpa och rödsprit och ny jord men jag väntar tills jag kan ta ut henne för skönhetsbehandlingen.

Olivträdet kommer med nya blad och fick en dusch med vatten och lite ny jord.

image206

En stor avokadoplanta bor också i "mitt rum" sedan hösten. Den är inte lusig, men spretig och inte så särskilt kul att se på men jag förmår mig inte att kasta den. Varje vinter tappar den bladen, kvistar torkar in och den blir riktigt eländig. Men så kommer ljuset och på ett mirakulöst sätt vaknar den till liv och blir ljusgrön och pigg. Vet bara inte var jag ska ha den.. den brukar hamna ute på någon undanskymd plats för det mesta..

image207


Ett hibiskusskott. Att den orkar komma med knopp så liten den är....

image208

Skott från passionsblomma. Mamman är en gammal planta som är resultatet av att jag sådde frön från en passionsfrukt som låg skivad på en födelsedagstårta.
Vilken växtkraft den har, jag har inte lyckats få den i blom men den täcker snabbt en vägg om den får hållas.

image209

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0