ohoy!

Gästbloggare Svåger Sjöman har rätt nära till jobbet ..




Ohoy!


Nu är vi på besök i Europa. Båten tömdes helt i Belgien, sedan har vi lastat en del i Tyskland, och är nu på väg tillbaks till Belgien för lite mer last. Därefter gör vi ett litet strandhugg i England innan vi lämnar kylan och regnet för Medelhavet och vidare mot Persiska viken.


När jag sjunker ned i förarstolen med morgonkaffet, ökar värmen en aning och slår på vindrutetorkarna, då ägnar jag en tanke åt alla er som pendlar dagligen till jobbet hemifrån. Ni som står och fryser i regnet på en blåsig busshållplats alldeles för tidigt på morgonen. Ni som väntar på den där bussen som ALLTID är försenad, och när den väl kommer är den väl fullsatt också...


Då gläds jag åt att bara ha 30 meter och 2 trappor till jobbet. Jag kan gå upp 20 minuter innan jag ska börja och ändå hinna med en snabb frukost. Inga försenade tåg eller bussar, inga glömda busskort, inget fruset väntande och inga bilköer.


Men jag lider lite med er som står där varje morgon och för er skull skruvar jag upp värmen lite till, tar ännu en het kopp kaffe och hoppas att tankar kan värma även på avstånd...

 

Kommentarer
Postat av: Anita o Uno

Kan riktigt se hur ni längtar till Medelhavet. Mysigt värre i höstrusket som är här nu och långa vintern i antågande.Jo det blev lite varmare. Med tankens kraft.

2008-10-28 @ 18:11:52
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Vida

Vilka härliga inlägg. Kul att läsa om livet på sjön och få inblick i en helt annan vardag.



Kram från Liv

2008-10-28 @ 21:04:19
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0