sista från mässan

Det här blir sista inlägget om hem&villamässan. Scrollar du ner kan du se vad mer jag fastnade för.

Mitt bestående intryck av årets mässa är färg - färg och mönster + skinande kök med fiffiga blanka finesser. Stormönstrade tapeter och mycket fantasi.

Den allra allra bästa montern, min absoluta favorit var denna; "Cute Overload".  Skapad av Designgalleriet.

Från deras hemsida:
"Designgalleriet är Stockholms nya designarena.

Den 14 augusti 2008 öppnade ett helt nytt galleri med fokus på design i centrala Stockholm - på Odengatan 21.
I Designgalleriet får besökaren se allt inom designspektrat, från inredningsdesign till mode, industridesign, konsthantverk och grafisk form. Huvudsaken är att den berör och inspirerar. Designgalleriet kommer att visa ca två utställningar per månad. Utställningar med unga, fristående formgivare kommer att visas liksom utställningar med etablerade designföretag - det unga Designsverige är precis lika viktigt som det etablerade.


Med Designgalleriet har Stockholm fått en ny arena för spännande design med svenska och internationella designutställningar för Stockholm och dess besökare."

Cute Overload presenterades så här:
 "... en utställning i rosa och grönt som hämtar sitt formspråk snarare från den japanska kulturen än den folkloristiska myllan. Mer "Hello Kitty" än kurbits.
- Djur börjar befolka våra rum. Vi inreder och smyckar med söta, gulliga och fantastiskt mysiga djur... Ibland så söta att vi helt enkelt kanske får en överdos av allt gulligt - "cute overload", säger Stefan Nilsson, trendexpert på Trendgruppen och en av de två initiativtagarna till Designgalleriet... "

Rosa och grönt. Underbara barnsliga figurer. Jag vet inte om det är barnet i mig som blir så förtjust i såna här figurer... eller kanske det är modersinstinkten ! Jag har inte fått en cute overload än iaf :D




De här figurerna t ex ... underbara! jag ville ta hem dem 
:)
Little Dreamer, design: Yoshitomo Nara


Kommentarer
Postat av: Carola

Tycker det ser ut som ni haft det jättebra!!

2008-10-11 @ 17:50:40
URL: http://carolaeriksson.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hallå!

Ville bara önska en skön lördagskväll!

Kram

2008-10-11 @ 20:06:37
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Ellas Inspiration

Så roligt det lät!! Vilka underbara figurer. Förstår att du är helt såld!!



Tack för hälsningen på vår bröllopsdag!



Kram Karin

2008-10-11 @ 20:26:50
URL: http://ellasinspiration.blogg.se/
Postat av: Lena

Vilka härliga figurer!

2008-10-12 @ 00:23:48
URL: http://lenjangel.webblogg.se/
Postat av: Ragnvi

Godmorgon! Så härligt att vi fick följa dig på mässan! Jag fick faktiskt ett telsamtal igår där en väninna undrade om jag ville följa med dit idag, men jag tackade nej, ryggen o benen orkar inte! Och det gjorde ju inget - dina bilder är ju underbara!

2008-10-12 @ 07:49:49
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Bitte

Jaa,de var vekligen söta!Gillar spec de på bilden längst ner,gulliga :)

2008-10-12 @ 10:40:42
URL: http://www.metrobloggen.se/leva

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0