middag och prommis

Igår hade vi Valentinmiddag tillsammans med Svåger Sjöman och hans flickvän. Mexikansk lasagne stod på menyn.. och fördrink och glass och en massa gott. Fest är aldrig fel :)!

Nu håller jag på och samlar mig inför valppromenad... hon är rätt jobbig nu, börjar bli stor och stark och är i slyngelåldern. Jag får ta fram min lugnaste och mest bestämda sida... phu! Jag ska ta med klickern och fylla fickan med köttbullar så vi kan träna "gå fint" under lugna former.

Hoppas verkligen att hon blir tjänstehund den här schäfern för hon har mycket arbetslust, blir lätt stressad. Att ha henne bara som sällskapshund tror jag inte blir lyckat. I så fall måste hon komma till en familj som vill jobba med henne... annars tror jag ingen blir lycklig... varken hunden eller människorna hon ska bo hos.

Kommentarer
Postat av: Ninna

Vad menas med klickern?



Du lägger verkligen ner mycket arbete på fostran. Hoppas att hon lyckas att få jobba med det du tycker passar henne.

2009-02-15 @ 17:36:06
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Ninna

Tack för förklaring. Ngt nytt för mig. Fortfarande blir det väl en massa klappar och annan uppmuntran kan jag tro(?), trots en klicker.

2009-02-15 @ 20:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0