ditt och datt

När jag till slut pluggar in datorn så tar det en evig tid. Jag vet inte varför det är så struligt jämt med blogg.se men man kan bli gaaaalen. Till slut så går det att logga in och kanske t om göra ett inlägg... om jag har tur.

I dag har jag tränat hund, som vanligt. Mest  tränat valp. Wilma är färdigtränad.. hon behöver faktiskt inte tränas mer alls - one down one to go ! Det är skönt att vara frisk och orka träna igen ... med flunsan så har det blivit lite si och så med träningen sista tiden.

Valpen har en hel del att lära. Jiiiiseees! Hon är stolletokig! Men hon lär sig hon också.. hoppas jag... pust! I dag ramlade några slantar ner när det gäller att " gå fint". Hon börjar fatta att det är vid min sida jag vill att hon ska vara när vi promenerar och inte tre meter från mig med nosen i backen. Det går framåt med andra ord. Sakta men säkert... mer sakta än säkert just nu men det kommer att bli bättre (hoppet är det sista som överger människan :))
En hyperenergisk schäfervalp ... sex månader gammal är mer än fullt upp kan jag tala om !

Spännande att se hur det går i Pirate Bay rättegången om upphovsrätt. Det är den nya tidens dilemma ... vad är mitt och vad är ditt och vad ska kosta pengar...? Den ska jag följa.

Gullegubben ska åka iväg tidigt i morgon bitti så han är på väg i säng nu. Han och hans bror, Svåger Sjöman ska och titta på en båt i morgon. Svåger Sjöman... som jobbar på båt... har allvarliga funderingar på att köpa en husbåt..Vilka ideér ! Bo på en båt och så åka iväg och jobba med att köra en annan. Ja ja det finns alla sorters människor .En del har mer sjöben än andra helt klart :)

Själv är jag en landkrabba. En skogsmänniska. Skulle gärna bo vid en sjö.. och ha en kajak att paddla omkring i.. men resten av tiden vill jag ha mossa - inte vågor - under fötterna.

Kommentarer
Postat av: Evami

Kjedelig når man ikke får til bloggen sin.

Artig å lese om hunder,for jeg må le litt når jeg leser om hvor umulige de kan være...



Ha en flott dag:) Klem Eva

2009-02-17 @ 08:24:47
URL: http://www.evaslilleverden.blogspot.com
Postat av: Erica

Hehe är han galen, svåger sjöman.. Nja jag vet inte kring att byta valp.. Det hade absolut varit att ta sig vatten över huvudet för min del :o) Bäst att starta med en liten en-kilos till en början. Men senså, efter ett tag är jag lika duktig och pedagogisk och erfaren som dig förhoppningsvis ;o)

2009-02-17 @ 08:31:48
URL: http://tindrah.blogg.se/
Postat av: Helena-rutan

Svåger sjöman, är han lite tokig eller?! :)

Pirate Bay ja.. Skulle vara intressant att veta hur det går.. Jag tittar sällan på nyheter så jag kanske missar det där. Jag tycker det bara är elände, försöker titta nån gång bara så jag ska ha nån koll.

2009-02-17 @ 10:01:37
URL: http://helena-rutan.blogspot.com/
Postat av: Ninna

Fullt upp har du, det märks.



Människor, som fått smak på sjön, har nog svårt att hålla sig borta från den.



Paddla är kul och så är det så härligt att ta sig så tyst fram. En gång var jag precis bredvid en bäver.

2009-02-17 @ 10:12:34
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: sadia

ja blogg.se kan vara riktigt seg ibland ;/

2009-02-17 @ 10:50:24
URL: http://sadia.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja visst är det vansinnigt irriterande med segandet på blogg.se nu - fast jag var orolig att det var här det segade så det är skönt att höra att det är likadant på andra ställen (inte menat som skadeglädje).



Men vilket jobb du lägger ner med valpen, hon måste bli hur fin som helst!



Landkrabberi kan jag nog mäta mig med - vill inte ha ens mossa under skorna mer än några timmar i veckan, i övrigt är det asfaltsblommor som gäller för min del. Tur vi alla är olika så det inte blir öde på vissa ställen och alldeles överfullt på andra (fast det är det ju ändå?!?!).

2009-02-18 @ 21:30:04
URL: http://leyaridgeback.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja visst är det vansinnigt irriterande med segandet på blogg.se nu - fast jag var orolig att det var här det segade så det är skönt att höra att det är likadant på andra ställen (inte menat som skadeglädje).



Men vilket jobb du lägger ner med valpen, hon måste bli hur fin som helst!



Landkrabberi kan jag nog mäta mig med - vill inte ha ens mossa under skorna mer än några timmar i veckan, i övrigt är det asfaltsblommor som gäller för min del. Tur vi alla är olika så det inte blir öde på vissa ställen och alldeles överfullt på andra (fast det är det ju ändå?!?!).

2009-02-18 @ 21:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0