hurra!

Klockan hinner bli ett innan alla morgonpromenader/lek är över och jag får en stund för mig själv. Min lilla "vargunge" är mycket lugnare inne nu. Hon har lärt sig vad som är mattes saker och vad som hon och Wilma får leka med. När jag vilar så vilar faktiskt hon ofta också.

Det är stor - enorm- skillnad motför hur det var de första veckorna då valpen kom till oss. Då for hon omkring som en stolle och hittade på otyg.. och hon brydde sig inte ett dugg om när man sa att hon inte fick. Hon hade noll respekt för människor. Hon var bitig och bråkig och skitjobbig rent ut sagt. Faktiskt ångrade jag mig den första tiden och tänkte - vad har jag gett mig in på.
Men nu känns allt jättebra!

Idag i skogen var valpen helt underbar. Jag har aldrig varit med om maken med någon tidigare hund. Hon brukar alltid ha bra kontakt när hon går okopplad men idag var det exceptionellt. Hon gick snett bakom mig hela tiden och bara tittade beundrande på mig och var helt uppmärksam på vad jag skulle hitta på. Underbara hund!
Det är tack vare att jag varit stenkonsekvent, morrat så fort jag misstyckt med något och belönat bra beteende. Varje gång!
Valpen går bra i koppel nu också.. tidigare drog hon och var mer intresserad av omvärlden än av mig. Nu går hon med mig! :D

Jag är så glad så jag skulle kunna göra en glädjedans - fast då vill ju hundarna vara med- så jag tror jag avstår :)
Nu ska vi ha en lugn stund, inte dansa. Matte ska hänga tvätt och äta lunch och djuren ska vila sig.


Kommentarer
Postat av: Evami

Så godt at lille gull begynner å bli stor og høre etter. Man blir jo så stolt når det man har jobba for,begynner å virke.. Her jobber vi med at minsten ikke skal slå av tv´n. Og han er ikke like flink som Diva,han bare flirer til oss han. Når vi sier nei,så går han bort fra tv´n og med engang vi snur hodet,så vips er tv´n av igjen... Og når han lbir løfta bort,så er han hur fornærmet som helst..

Men det går nok over snart,forhåpentligvis,for store-broren er ikke helt fornøyd nå det han ser forrsvinner..



Ha en fin dag:) Klem Eva

2009-01-19 @ 14:45:24
URL: http://www.evaslilleverden.blogspot.com
Postat av: Nina

Vad härligt att det ger resultat med ditt slit. Detta med att morra använder jag också till mina hundmonster. Fungerar!

2009-01-19 @ 15:35:32
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Plogflickan

Låter super, ni börjar bli ett team, visst är det härligt när man märker att träningen ger resultat!

2009-01-19 @ 19:32:27
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0