dagens outfit

Snobbgummistövlar och jobbarbrallorna. Urtjusigt ;)!
Idag har jag farit fram som en bärsärk i trädgården. Klippt ner perenner, rubb och stubb utan pardon...och räfsat... och räfsat ... och räfsat. Jobbigt! men skönt samtidigt att vara ute. Allt är inte klart. Orkar inte ta allt på samma dag.

Jag rensar bort det mesta för att det ska vara lättare till våren och för att jag ska slippa städa så mycket då. Då stör jag inte alla knoppar som kommer upp. 
 
Växterna får klara sig utan ett skyddande lövtäcke i vinter. Jag känner mig lite elak..
Bara några av de känsligaste typerna ska jag bädda in. Nya körsbärsträdet, olivträdet, vindruvan, blåregnet och persikoträdet. De är det mest synd om när vintern kommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0