har inget klänningstyg


Jag har inga klänningstyger!



Jag vill åka till tygaffären!
Jag har skrivit en lista.
På den står det:
pärlor
bomullsband
glansigt band
knappar
tråd
tyger:
prassligt
rosa
blekgult
spets
tyll
blommigt
rutigt
prickigt
handuksrutigt
kraftig bomull
linne
toile
mönsterpapper
stoppning

Det lär komma upp ännu mer på listan.
Allt är inte till klänningar utan till annat jag tänker sy.

Till klänningarna köper jag bara en remsa av varje tyg. Det går åt så lite.
Där jag handlar är det jättebilligt dessutom för tjejen har tygaffär i sitt eget hus
och inga lokalkostnader och inga personalkostnader.
 Sist jag var där och shoppade loss gick notan
på mindre än 300 kronor trots att jag handlade massor.



Det var en gång en flicka som hette Josefin,
Josefin fin fin, Jose Jose Jose fin.
Den enda skatt hon ägde, det var en symaskin,
symaskin skin skin, syma ma ma ma ma ma skin.

Hon hade dock en fästman som hette Jonatan,
Jonatan tan tan, Jona Jona Jonatan.
Och han var inte fager men hon var likadan,
likadan dan dan, lika lika likadan.

Han ägde en skuta som uppå böljan for,
böljan for for for, böljan böljan böljan for.
Den hade han fått ärva av sin gamla mor...

Någon fler som kommer ihåg den gamla fina visan ;)
Den ligger inte på Youtube... sorgligt ;)!


Kommentarer
Postat av: Helena-rutan

Vad ska du göra med alla klänningar sen? Alltså jag tycker de är jättefina, men du kan ju inte bara slänga ner dem i en låda eller nåt.. Och de gick väl inte att klä på nån docka? Ska du hänga dem på väggen på nåt sätt som "lull-lull"? Kanske en ram runt men ett klädesstäck innuti med dem på eller nåt? Jag är så nyfiken så jag är tvungen att fråga! ;D

2009-10-13 @ 15:53:56
URL: http://helena-rutan.blogspot.com
Postat av: maja

Ååå vad fina! Mina barn är definitivt födda av fel mor;) DOM älskar pyssel och fint-JAG är värdelös på det;) Och ja, jag minns visan väl, minns melotom din faktiskt.

2009-10-13 @ 23:12:19
URL: http://hosmaja.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin

Slutade den inte med att hon satt på havets botten och trampade på sin symaskin?

2009-10-14 @ 00:45:37
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Gunilla Kling

Ojojoj vilka underbara klänningar! Vilket pilljobb du lägger ner.

kram Gunilla

2011-12-29 @ 09:34:59
URL: http://nillassykatt.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Ojojoj vilka underbara klänningar! Vilket pilljobb du lägger ner.

kram Gunilla

2011-12-29 @ 09:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0