GOTT NYTT ÅR!



Vykortsvackert idag men om sanningen ska fram så har jag knappt satt foten utanför dörrn... är i stickartagen.



Det ska bli en kjol. Hittade ett fint mönster på Ravelry. Först började jag med den i blått.. men jag är ingen blå människa så den blå biten får bli nåt annat, tänker att den kanske kan bli nederdelen på en kofta... sedan någon gång. Just nu har jag en lång lista på saker som ska tillverkas. Efter kjolen blir det isbjörnsvantar och efter det en kofta med ok och sedan en mössa till Gullegubben... och sedan en hel hoper fler saker.



Nä den får bli grön. Jag är mer grön än blå. Stickat sönder pekfingret har jag också.. tur det finns hello kittyplåster :) Köpte två paket igår.



Rowan felted tweed stickar jag i. Det är det som sliter på fingrarna.



Till stickningen tittar jag på likadant klädda välartade barn i Sound of Music. Mysigt!
Kommer ihåg dem som klippdockor från när jag var liten, utklippta från Hemmets Journal.. inte utan att man blir nostalgisk.



Gullegubben är i källaren med Fräsen, hans nyaste kärlek (se inlägget under). Jag ska locka upp honom med god mat till kvällen. Hade inte tid att planera nyårsmiddag så jag tog recepten rakt av från konsumtidningen som kom i lådan i går. Det blir nyårsmiddag planerad av Paolo Roberto. Ja.. varför inte. Parmesan, bruschetta, prosciutto, kalv, fänkålssallad och en massa annat gott. Vägen till mannens hjärta går visst via magen har jag hört. Ska prova iaf ;) Och så blir det glitter och glamour förstås. Fin klänning med bling och höga klackar. Fräsen har inte en chans :)!

GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Det blir en brakmiddag ser jag ikväll - här blev det gratinerad hummer till lunch - ikväll blir det 3-rätters med bl.a. oxfilé och egenhändigt plockade gula fjällkantareller....



Fräsen har nog ingen chans ;-)



Gott Nytt År och skål vid tolvslaget!

2010-12-31 @ 15:48:09
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Vida

Oj, vad snyggt det ser ut att bli.. tur att han har fräsen och du har alla dina andra projekt :)



Gott Nytt År! Jag har en tradition på nyårsdagen att alltid träffa en vän och diskutera året som gått och året som kommer.. idag bär jag dina handledsvärmare och vi får väl se om hon bär sina (de bruna med vita rosor på, hon blev jätteglad).



Kramar från Liv

2011-01-01 @ 13:04:14
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Anita o Uno

Gott Nytt År på er med! SÅ mycket vackert du gjort! Så duktig du är. Jag gillade allt.

Kramen från oss.

2011-01-02 @ 12:58:42
URL: http://unoett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0