städar och skottar

Idag städar jag. Ajaxångorna sveper genom hela huset. Varför köpte vi sånt stort hus!! och varför har vi så in i bängen med grejer!  
Jag borde röja.. ska ta en dag och slänga ner överflödet i kartonger och skänka till kyrkans loppis tror jag. Gamla böcker har jag massor som jag inte vill ha kvar.. och en massa annat skräp som jag bara skickat in i skåp och lådor och "glömt bort".

Men nu blir det bara städning.. för jag ska få besök :)  Kanske dröjer en vecka eller så för vädret är inte det bästa att ge sig ut på vägarna i ... men det ska bli jättekul när än de kommer! Jag längtar!  Det gör Wilma också.. för det kommer en vovve också..en buskompis som Wilma känner :)

Vad det kan toksnöa denna vinter! Det är någe sanslöst. Idag varvar jag städning med skottning. Det är ett ymnigt snöfall... blötsnö.. kramsnö... TUNG snö!


Kommentarer
Postat av: Helena-rutan

Vilken skön målning på nåt sätt. :) Gillar den.

2010-02-04 @ 12:52:29
URL: http://helena-rutan.blogspot.com
Postat av: lotta

inne med en mitt i veckan kraaaam!

2010-02-04 @ 13:43:40
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: Ragnvi

Morning! Ja jisses sicket oväder det blev! Helt fel tillfälle att börja flytta...grr!

Så glad jag blev av att läsa att allt är bra med Diva!!

Kramen!

Ragnvi

2010-02-05 @ 06:16:36
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Blekinge

Tänk om man kunde se sådär tjusig ut när man städar! Snart bär det av till dalafjällen. Varför det kan man undra när det ligger en halv meter snö här... Ungarna har tröttnat på snowboard och ska bara åka slalom där uppe. Så blir det ju pulka och längdåkning förstås. Tur att det är OS om det blir dåligt väder. Ha det!

2010-02-11 @ 10:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0