boktips till "hundbitna"

Äntligen i svensk översättning!

Freddy Worm Christiansen, en dansk biolog har skrivit den här boken. Tidigare har den bara funnits på danska. Jag lyssnade till författaren på en föreläsning en gång och han hade mycket intressant att säga att jag var tvungen att köpa boken... och traggla mig igenom den på danska "Hundes og ulves adfaerd... Ny indsigt i aggressivitet, lederskab och signaler". Efter ett tag gick det bättre och lättare att förstå danskan.
Men nu har boken alltså kommit på svenska så jag beställde den direkt! Det blir trots allt en annan förståelse när man kan läsa på sitt eget språk.

Jag rekommenderar boken, Läs den! Christiansen har mycket klokt att säga. Lugnande signaler som är så populärt att prata om i hundvärlden.. det är för det mesta bara nonsens säger han bland annat och jag håller med! Han krossar också andra myter kring vargars och hundars beteende.
Ett läsmåste för alla hundintresserade!

Han kommer till Sverige för att hålla föredrag. I slutet av mars kommer han till Stockholm... jag tror tyvärr inte jag kan gå då. Typiskt! Jag ska göra allt jag kan för att ändra planer så jag kan gå.. Den föreläsning jag var på förut var alldeles för kort och jag skulle gärna vilja höra honom berätta mer.

Boken säljs via Canis. Och som sagt... läs den.


Kommentarer
Postat av: Erica

Ska läsa när jag kommer upp till dej :D

2010-02-02 @ 12:47:08
URL: http://tindrah.blogg.se/
Postat av: Borzita

Tack för tipset! Den verkar intressant. Jag har skrivit upp författare och titel och ska köpa så fort jag kan.



2010-02-03 @ 22:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0