gardenian blommar

Det här kan välan räknas som ett vårtecken :)

Jag har lyckats få min Gardenia att överleva vintern och nu blommar den :)! Jag fick ställa in den på köksbordet för att det skulle gå att fota den men annars står den i ett norrfönster och dricker vatten. Törstigaste varelse jag känner! Jag har planterat ner blomman direkt i en porslinskruka, i vanlig jord och så vattnar jag med kranvatten. 
Gardenior ska visst ha sur jord och inte kranvatten men det verkar fungera bra så här. 
Sedan ljuset kommit vill den ha vatten varje dag. Den måste trivas för den är full i knopp... jag räknade till över tjugo stycken!

Mina andra blommor ser mest skruttiga ut. De behöver omplanteras ... bleka blad och taniga.. vi vill ha mat! skriker de till mig. Så det är väl bäst jag sätter dem i ny jord för husfridens skull :)



Kommentarer
Postat av: Erica

åh, va yvig den har blivit! Hehe det är annat än här det. Mina gardenior dööööör. Den förra, jättestora plantan fick löss som jag aldrig blev av med så den åkte ut i minusgraderna tillslut när jag tröttnade.

2010-03-17 @ 16:00:45
URL: http://tindrah.blogg.se/
Postat av: Helena-rutan

Oj vilken söt liten varelse. ;D

2010-03-17 @ 18:16:51
URL: http://helena-rutan.blogspot.com
Postat av: Maja

Så fin! Mina skriker också, men dom lär skrika sig hesa ;=) Ja jag lär nog också få bo kvar där jag bor...tyvärr. Tänk om det kunde dyka upp en helt ok liten gård, inte för dyr där man kunde ha ett par hästar, ligger lagom långt från civilisationen och plats för hunddagis eller nåt. Sen skulle det vara ett fint 20-talshus som är lagom stort med lightrenoveringsbehov så man kunde ändra om lite grann utan för mkt jobb. Och ja...lite roliga grannar på ok avstånd haha. Det dyker SÄÄÄÄKERT upp;=) In my dreams;) Kram

2010-03-18 @ 08:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0