fredag :)

Till ljudet av nattens fyrverkerier virkade jag en nåldyna. Mönster här. Väldigt lättvirkad, bara virka två rundlar, virka ihop dem och fylla med vadd, dra garn runt och sy i knapp. Gör jag någon fler ska jag inte stoppa fullt så hårt och så ska jag sy knapp under också och dra ihop en aning. Annars är jag nöjd.
Jag behövde en nåldyna för min gamla har gått sönder. Det var roligt och lätt att virka så risken finns att jag gör fler ;)




Vad bra det är med Internet :) Man kan hitta likasinnade och se att det finns fler där ute i världen som är lika knasiga som en själv... jag läste på en blogg: "I´m the worst homebody. Thanks.. but no thanks, I´d rather be home creating something.."  Kändes bra att läsa de raderna :)
Min skaparlust har jag fått av pappa, han är prick likadan. Fast hans verktyg är hammare och såg och kniv och sånt. Han har lovat att göra mig en fågelholk... lyxvarianten, med dörr ska jag få sa han när han ringde. Den ska komma med posten :)
Gulligaste pappa!


Om inte rostavlan blir någe bra så kan jag alltid använda mina tygrosor till annat kom jag på.
Lägga i en syltburk... tja varför inte :) (jag var tvungen att prova att se hur det skulle bli)



Vad gör man med den då...? Jo den ställer man på en hylla och gör ett romantiskt stilleben. Apropå romantik - var det någon som såg Simon&Thomas programmet igår, Herregud! vilket hem, rysch och pysch och dockor överallt. Så till den milda grad att det var makabert. Så ska jag inte ha! men lite romantiskt måste det vara.



Och mina vänner. Det är fredag!!!

Ha en riktigt trevlig helg :)

Snart ska jag gå och köpa mig Fredagspresenten. Vet inte vad jag ska få än... det är riktigt spännande!
(man har inte roligare än man gör sig ;))


Lite senare....

Ska jag slå in?, frågade expediten i presentaffären.
Ja tack, sa jag.
Klart Fredagspresenten ska vara inslagen!
När jag kom hem öppnade jag paketet och där låg ett doftkrus och lavendelolja. Tack jag :)!
Precis vad jag önskade mig.
Kruset ska stå i badrumsfönstret och sprida väldoft.


 


Kommentarer
Postat av: Renée

Vilken fin nåldyna! Ser ut som en karamell faktiskt! Ha en trevlig helg!

2010-03-19 @ 17:09:39
URL: http://www.vimsigamamman.blogspot.com
Postat av: Ingegerd

Fredagspresent! Superbra idé att ge sig själv! Det nappar jag på. I maj någon gång väntar vi vårt första barnbarn. Då den anlänt återkommer jag till Dig med fråga om ngn gullig virkad japansk vovve!

Går det bra?

Postat av: sadia

vilka fina :)

2010-03-20 @ 11:21:11
URL: http://sadia.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Du påstår att den är lättvirkad,men då känner du inte till fru Jacobsens virkunskaper förstår jag!

Har liksom aldrig fått kläm på detta.En gång i syslöjden virkade jag en grytlapp som såg ut som ett segel?????Har kvar mästerverket än i dag...Ha Ha!!



Alltid trevligt med presenter,ska ha lottning den 29 mars o skicka i väg lite roliga saker!

2010-03-21 @ 09:22:31
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Var då de sötaste nåldynorna jag sett!

Har läst ikappa o njutit en lååång stund av dina foton! Nospuss till Wilma!

Kramen!

Ragnvi



PS. Soffan...gillade den men...sväljer inte så många som jag önskade...

2010-03-21 @ 10:14:24
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Ninna

Nåldyna är praktiskt att ha. Man kan ju ha fler... ha i olika rum...lättillgängliga:)



Det som presenter är inslagna i och hur det ser ut är ju halva nöjet när man öppnar dem:)

2010-03-21 @ 10:54:07
URL: http://persiljeland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0