nu växer hibiskusen :)



Nu har den börjat växa! Hibiskusen som jag köpte i augusti 2009. Över ett år har den stått och stampat, varit liten och knubbig. Men den som väntar får se.... och nu minsann drar den iväg. Fördelen med att den varit liten är att den fått plats i fönstret men samtidigt tycker jag det är lite läskigt att växter man köper kan vara behandlade med något som gör att de hålls dvärgväxta... om det är så de gör.
Och den har blommat konstant hela tiden.. faktiskt över ett år har den kommit med knopp efter knopp och det verkar den fortsätta med.

Kommentarer
Postat av: Ingegerd

Ja, hibiskusar kan ju bli stora träd, så fin Din är! Jag klarar inte den blomman, har inte så gröna fingrar. Men nu har jag planterat skott av en förvuxen begonia, den arten tror jag att jag kan få att överleva, blommorna drar blickarna till sig så jag kommer ihåg att vattna.

2010-11-08 @ 15:26:59
URL: http://vitplister.blogg.se/?tmp=08152423

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0