ja jag är skadad




Nä inte blir det mycket bloggande här inte.. jag är inne i en hundperiod och sista tiden har det mest handlat om det. Träna hund, leka med hund, surfa om hund, läsa böcker om hund... fast jag syr lite också - och tänka sig,  det blir en hund. Ja jag ÄR skadad, jag vet :)!



Vilka fina höstdagar! Så här ser mitt hus ut, rött och grannt :)
Solen skiner och det är lagom kyligt och friskt. Jag ska snart ut med jycken i skogen. Mest går vi omkring och nosar och tittar på höstfärger men lite träning blir det också.
 
Just nu tränar vi på följsamhet. Wilma är lite för självständig och har för långt avstånd tycker jag. När Wilma håller kontakten och är nära mig belönas hon med köttbullar eller lek eller att hon får göra det hon vill (typ nosa eller spåra nåt eller jaga nåt som hon inte kan få fatt i (ekorrar i träden är alltid kul).
Nyaste favoritleken är att valla matte! Jag försöker hitta på belöningslekar som passar Wilmas border collie-gener och valla är bäst. Matte springer och Wilma springer runt och parerar och skäller allt hon kan :)!



Och så har jag slängt ner lite vårlök. Nåt att se fram emot! Och så ser jag fram emot en senhöst med hundkonferens och hundmässa :)

 


Kommentarer
Postat av: Renée

Ditt broderi är ju hur fint som helst! Att umgås med hunden är ju faktiskt mycket bättre än att blogga! Ha det bäst och fortsätt mysa med hunden!

2010-10-13 @ 11:05:15
URL: http://www.vimsigamamman.blogspot.com
Postat av: maja

Du gör ju helt rätt tycker jag även om du saknas här;-)Hde t gott och hälsa Buswilma.

2010-10-13 @ 12:42:49
Postat av: Erica

TREVLIGT med ett nytt blogginlägg hörrdu ;)

Hihi det som skiljer oss från andra människor är att vi har hund som livsstil och inte bara som intresse.... ;)



Men öööh hundmässa? Stora Sthlm? 18,19/12? Jag och Svea ska dit med papillonklanen! Ska försöka boka in ett besök hos Maria på Garpenborg också, och kanske hinner jag med dej också! :D

Du är väl förresten Sveas hejjarklack utanför ringen? ;))))

2010-10-13 @ 13:29:11
URL: http://tindrah.blogg.se/
Postat av: Pysselfarmor

Tack snälla du för kommentaren och jag blev så glad av ett livsens tecken från dig....vi hade ju litet kontakt förrut ;-) saknar dig...men förstår fullständigt det är skönt att umgås med djur - älskar alla fyrbenta vänner - är uppvuxen med många djur omkring så jag har ett särskilt förhållande till fyrbeningarna. Men så roligt att du är frisk och kry...fast jag måste medge att jag saknar dig. ha det skönt, gott och härligt med allt och hälsa woffsen

2010-10-13 @ 23:29:25
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Anki N

Dina skador är helt i sin ordning..ler. Älskar man djur så gör man och det är en tillgång både för skäl o kropp. Funderar just på vad du har för hundar nu, jag har nog missat en bit eller har du inte skrivit om nykomlingar. Nåväl Wilma finns ju alltid.



Ha en skön dag o helg

Kramiz Anki N

2010-10-14 @ 11:37:22
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Nina Lindh

Nej! Inte skadad alls! Och vårlökarna flög sin kos när jag bröt armen, går inte att gräva nåt i jorden då.

2010-10-14 @ 19:51:24
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: Sadia

härlig höstbild :)

2010-10-15 @ 20:34:42
URL: http://sadia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0