mitt i sommarn




Riddarsporrar och petunior. Gulligt är bara förnamnet. För övrigt är det inte särskilt gulligt i min trädgård just nu. Gräset har vuxit sig för långt efter senaste dagarnas regn och allt som ska klippas, häckar och en del träd och buskar ser helt vildvuxna ut. Finns en del att pyssla med! Jag får se vad jag hinner med idag, vi ska klyva det sista av veden och få undan den först. Tur jag inte är pedant då skulle jag bli stressad av allt som finns att göra.



De första tomaterna :)! Det är ... eller ska bli bifftomater är det tänkt. Än är den största stor som en femkrona ungefär. Det är första gången jag odlar tomater i växthus, spännande att se om det blir någon skörd att tala om. De röda vinbären börjar mogna. De ska bli vinbärsgelé. Det är gott det. Hinner jag ska jag plocka de första idag, till gelén är det bra att allt inte mognat så är det extra mycket pektin eller vad det heter i bären.



Jag har klickat hem lite att läsa. Member of the family har jag läst, den var bra, och nu håller jag på med Cesar´s rules. Har dessutom just tittat på Cesar-reprisen kl 12. Jag kommer att bli helt indoktrinerad...eller rättare sagt - det är jag redan ;) 



Apropå hundar. Kolla vilken sötis! 9 veckor gammal goldenkille som en av grannarna tvärs över gatan skaffat. Nädå .. jag blir inte alls sugen på att skaffa valp... Jo det blir jag! Någon gång ska jag ha en liten fnattvalp jag med om jag bara kan få Gullegubben att gå med på det.

Kommentarer
Postat av: Ingegerd

Varför har jag aldrig provat med riddarsporrar? Är de krävande? Köper du Cesars böcker via hans hemsida, eller? Tänk att det alltid är mannen i hushållet som sätter sig på tvären vid hundköp! Vad sjutton beror det på? Svartsjuka? Bekvämlighet?

2011-07-06 @ 19:57:15
URL: http://vitplister.blogg.se/?tmp=06194636
Postat av: maja

Åh, gott med hemodlade tomater. Mums! Och vilken liten goding!

2011-07-10 @ 23:24:49
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0