den botaniska explosionen



Gullegubben kallar växthuset för "den botaniska explosionen".... undrar varför ;)
Det finns en aning plats kvar på golvet, jag får göra gångar för att kunna röra mig därinne. När det är varmt kan en hel del av växterna vara utomhus men senaste dagarna har det varit alldeles för ruggigt.. nä de får stå inne i värmen tills det blir bättre väder. Jag har inte hjärta att sätta ut dem hellre trängs jag.
I dag har jag brudslöja, blå bolltistel och några till att kruka.



Det här åt vi i går kväll. Gott!
... okej, kanske det ligger aprikoskärnor, bigarråkärnor och melonkärnor på tork för senare plantering ;)

Kommentarer
Postat av: maja

Ja kan inte mer än att hålla med din gubbe hihi. Men så gott att sitta och mysa med egenodlat!

2011-06-18 @ 09:32:07
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com
Postat av: Pysselfarmor

Verkligen explosion, men det blir väl så i växthus har jag förstått. Vi är ju borta/hemma på gården norröver halva sommaren så det är ingen mening att ha växthus då. Har alltid drömt om det, men det fungerar ju inte helt praktiskt då...



ha en härlig helg!

2011-06-18 @ 12:58:33
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0