hundraringar

Hurra! Antikärnkraftdemonstrationer i Japan. Jag önskar att det blir mycket sånt nu och ett omtänkt vad gäller kärnkraftsanvändning, hoppas hoppas.

Usch vad jag är dålig på att blogga...det är så mycket annat nu. Hundar och handarbetande och blommor och tusen  idéer.

Vi har hundbesök. Oskar, våran vanliga extrahund är och bor hos oss. Han stannar till mitten av nästa månad. Vi passar honom så ofta att han nästan är som hemma här.
Måste berätta också, apropå extrahundar att härom veckan fick jag mejl av Divas matte (Diva är schäferplutten som vi hade hand om förut). Hon skickade bilder på raringen... jag fällde några tårar när jag såg dem. Jag saknar Diva jättemycket fortfarande. Usch det går inte att ha hand om hundar som man sedan lämnar bort när man är så blödig som jag. Men det verkar iaf som att Diva har det riktigt bra. Hon är älskad och det är det viktigaste.



Oskar (till vänster) och Wilma tycker att Husse är bäst. Speciellt när han steker kött ;)
Jag har tränat Oskar att skvallra varje gång som vi passat honom. Tidigare var han hopplös vid hundmöten men nu tigger han Frolic istället för att morra och göra utfall. Skvallerträning fungerar verkligen! Har du problem vid hundmöten prova att lära din hund skvallra istället. En bonus är att skvallerträning dessutom ökar kontakten mellan dig och din hund. Hur bra som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0