en fin hint

Efter helgens båtmässa ska vi laga gomat till kvällen, jag och syrran. Vi lagar alltid gomat när vi träffas. Syster Yster har t o m ett eget förkläde som hänger i mitt kök. Hon är alltid finklädd och ordentlig, torkar inte av händerna på byxorna som jag gör ;). En slarvig och en ordentlig är vi.
Ofta bakar hon bullar också när hon är och hälsar på.. men nu är det väldigt länge sedan hon bakade till mig så jag ska ge henne en hint *fniss*



Textilfärg har jag... och schabloner gjorde jag förut... så varför inte pryda systers förkläde med ett viktigt meddelande!
Hihi, ska bli så kul att se vad hon säger när hon slänger på sig förklädet och ser att det står nåt skrivet på det.


Kommentarer
Postat av: maja

åååmysigt. Har alltid önskat mig en syrra! En brorsa också förresten;)Är jag ensambarn...jaa:(

2011-11-09 @ 21:58:41
Postat av: Pysselfarmor

ha ha hon fattar nog den vinken...kan undra vem som är storasyster ;-)

2011-11-09 @ 23:09:44
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Raija

Skrattar gott när jag läser detta. Din syster får sig säkert ett lika gott skratt när hon sätter på sig förklädet.

2011-11-10 @ 07:29:43
URL: http://www.nitida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0