hallonbakelse





Det röda garnet inspirerade mig till att göra en hallonbakelse. Jag tyckte det var riktigt hallonrött.
I botten har jag virkat in en fyrkantig plastbit (klippt ur en glasslådas lock) för att bakelsen ska stå stadigt och inte bli "rund under fötterna". Grädden är en lång bit virkad i stolpar som jag veckat och sytt fast runt kanten med sytråd. Hallonen är stoppade med lite ludd för att hålla formen.

För att få till de typiska hallon"hålen" (som blir när man tar bort det gröna på den riktiga varan) började jag med att lägga upp 5 lm, tog ihop med en smygmaska och virkade runt slingan en 7 maskor ungefär och sedan ökade jag något och virkade runt, fyllde med ludd och minskade något och drog tråden igenom till sist.
Någon som blev klokare av den där förklaringen ;)?

Bilderna har jag frostat i PicMonkey. Mitt nya favoritsnabbfotoredigeringsprogram nu när PicNik har lagt ner.
PicMonkey är minst lika bra och snabbt som sjutton, och gratis. Jag gillar gratis.


Kommentarer
Postat av: Vida

Jag förstår inte hur du lyckas skapa så mycket fantastiskt med två händer. Du är fantastisk!



Kramen

2012-04-23 @ 21:50:34
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Maria

Urläcker! Jag blir fikasugen!

2012-04-25 @ 21:35:00
URL: http://blandrosorochgarner.blogspot.com
Postat av: Tina

Åh vilken fin bakelse! Går det att beställa dina virkade bakverk?

2012-06-28 @ 19:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0