vårstädning



Oskar har åkt hem nu. Visst är han fin :) Alla hundar är fina tycker jag, var och en på sitt sätt. Jag gillar dem allihop om de så är ilskna eller osäkra eller kaxiga eller snälla, spelar ingen roll. Bodde jag annorlunda så jag kunde ha hundgård skulle jag ha ett gäng.



Sjökortet ligger framme och planer görs här hos oss. Gullegubben ska hjälpa till att segla upp min syrras och hennes mans båt från Roslagen hem till Luleå där de bor. Idag är de och preppar båten inför färden. Spännande värre. Jag följer inte med. Jag ska stanna hemma och sticka, det är lugnast så ;) I maj ger de sig av och de räknar med att seglingen ska ta en vecka. Vilket äventyr!



Idag har jag räfsat och städat bort fjolårsperennaskrufs.
Det går fort nu. Allt har börjat titta fram och alldeles snart är det löv på träden och forsythian slår ut. Takfönstren i växthuset står på vid gavel. Där inne är det varmt, säkert 40 grader. Jag har inga växter där än, tänker börja sent i år... ingen stress, inga måsten. Så får det bli.



Wilma sällskapar när matte räfsar. Hon gillar mest att ligga i grindshålet, för där kan hon ha koll på vad som händer ute på gatan.



Jag har virkat några fler småhundar... eller vad det nu ska föreställa. Nåt mellanting mellan rådjur och hund blev det.



Och så blir det ett par vantar, bara för jag hade lust.

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Så skönt väder det är idag....nu är nog ändå våren eller kanske till och med försommaren här! Jag tycker också alla hundar är fina och var och en har sina "personliga sidor". Jag har inte börjat i trädgården ännu - idag har vi underhållet barn och barnbarn med Tom Tit besök. Efter fem timmar där med testningar av en hel del av deras experiment så är man slut i huvudet...nu är det bara vila som gäller. ;-))

Söta småhundar du virkat...du är så fyndig och gör liksom bara så där vips så är allt klart...för mitt i alltihop har du snart stickat ett par vackra vantar!

2012-04-29 @ 16:31:12
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Maria

Så söta de blev dina virkade hundar. En liten fundering bara, har ditt dygn mer än 24 timmar, och hur får du till den extra tiden i så fall? Trädgårdsröj, virkade hundar och vantar! Tjoff! Klart! Vantarna blev läckra de med. ;-)

2012-04-29 @ 18:21:41
URL: http://blandrosorochgarner.blogspot.com
Postat av: Raija

Du har hunnit med mycket, läser jag. Visst är det underbart ute nu och allt slår ut i sån snabbt takt, så man nästan inte hinner med.



Samma här, med att gilla alla hundar, oavsett ras eller sätt. De är charmiga på sitt eget vis ändå. Vi har fixat staket runt hela tomten och har det lätt på det viset att hundarna kan vara ute så mycket de vill under sommaren.

2012-04-29 @ 21:07:25
URL: http://www.nitida.se
Postat av: maja

Ja vårstäda i trädgården skulle jag behöva...och OM det skulle råka växa upp ett växthus ungefär som ditt under natten skulle jag inte gråta för dethihi. Men men...det blir när det är två torsdagar på en vecka antar jag. Och jag instämmer, ALLA hundar är fina på nåt sätt! Freja trodde att det var baddags när vi var vvid sommarstället igår men jag tror vi väntar lite till=)

2012-04-30 @ 08:55:37
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0