julmarknad

 
Igår sålde jag på julmarknaden i Norrtälje. Alla saker jag gjort fick förstås följa med och en del av sakerna har nu fått nya hem :) Mest poppis var de grå dammråttorna som jag stick- och virkat. 
 
Det var svårt att veta vad som skulle sälja... men när jag kom hem från marknaden fick jag tusen nya ideér om saker jag skulle tillverkat, typiskt! :). Jag skrev ner alla uppslag, tre A4 fulla av ideér blev det. Bra att ha till nästa gång jag ska vara med på en julmarknad. Nu vet jag precis vad som ska finnas på mitt bord :)
 
Det var svinkallt att stå i marknadsståndet men härlig julstämning och riktigt mycket folk!  Termometern visade minus 19 på förmiddagen när vi öppnade. Vi som jobbade såg ut som michelingubbar, varmt klädda i lager på lager och det behövdes!
Idag är det skönt att stanna hemma i värmen.
Jag ska tända en brasa i spisen medan jag väntar på extrajycken som ska komma och vara hos oss idag också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0