vårstök



Det är isigt som sjutton, man får gå försiktigt så man inte ramlar omkull. Snart har nog isen tinat bort om det fortsätter att vara så varmt som det är, solen gassar. Det känns riktigt som att våren har kommit. Härligt!
Snart har växthuset tinat fram ordentligt också så jag kan öppna dörren ditin. I år ska jag odla gurka och sallad och chili och basilika. Tomater struntar jag i i år tror jag. Vad mysigt det ska bli att plantera frön, nu börjar jag längta efter jord och krukor.

Idag ska jag städa mitt arbetsrum som är ett av husets gamla kök, tömma överskåpen och göra plats för tyger och sygrejer. Det ska bli så skönt att få ordning, i dagsläget har jag alla tyger och sysaker inknökade i ett litet skåp i matrummet och allt är huller om buller och man kan inte se vad som finns utan att dra fram allt. Nu ska det bli slut med den röran! Ska bara ladda med en kopp java först.

Kommentarer
Postat av: Raija

Jag vill också ha ett växthus, men får vänta ett tag med den önskan. Och jag skulle odla massor av tomater, för jag älskar dem och speciellt de man driver upp själv.



Duktig du är som ska städa ditt arbetsrum. Det skulle jag också behöva, för det är fullständig kaos här i min hörna.

2012-03-11 @ 17:56:49
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Pysselfarmor

Jag ska försöka att inte bli avis på ditt fina växthus eftersom jag är på gården i norr hela sommaren och kan ju liksom inte sköta det då här i Tumba...ja ja ibland skulle man kunna vara på flera platser samtidigt ;-))

2012-03-11 @ 21:19:31
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0