Julbak

 
Jag håller på att baka till årets julbord. Alltså bordet som vi ska ha på julmarknaden.
 
Garnet till lussebullarna tog slut i vanlig ordning. Det räckte bara till tre, kanske jag köper mer garn och gör fler. Mönster till dem har jag inte, har bara kollat på bilder hur andra har gjort.
 
Jag gjorde en ring, la upp tre masker i den och ökade till jag hade 16 maskor, sedan virkade jag runt runt, tills det var en korv på 23 cm. Snurrade ihop sidorna åt motsatt håll och sydde fast här och där med samma garn.
 
Russinen gjorde jag så här; en ring, några maskor i ringen, dra ihop, Sy ner de två trådarna på undersidan, knyt ihop och klipp trådarna. 
 

När jag gjorde hjärtat använde jag mig av det här mönstret. Men jag gjorde två delar som jag virkade ihop. 
Min variant :Virka ett hjärta. Använd vit sytråd till att nästa fast en vit bomullstråd i ett zickzackmönster.
Dra ut alla lösa trådar på baksidan, inget behöver fästas. 
Virka ett till hjärta men brodera inte på detta.
Lägg ihop hjärtarna och virka ihop. Göm alla trådar inuti.
Fäst den sista tråden. Klart.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0