bye bye trädgård

 
Idag ska jag fortsätta att fixa i trädgården. Nu fixar jag åt någon annan. Känns både bra och avigt.
Stegen på bilden har jag för jag ska nå upp i träden. Skottkärran är full i klipp som ska på komposten. 
 
Städar och klipper gör jag så de som ska flytta in inte får tokmycket att göra alldeles på en gång.
Jag klipper häckar och buskar och träd. Rensa ska jag också göra. Rensa rabatterna och trädgårdslandet.
 
Jag vill lämna så ordentligt jag bara kan och hinner. Sen om de som flytta in asfalterar hela rasket ...vore synd kan jag tycka men det får de förstås göra som de vill.
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Vad schysst du är som fixar och donar för de som flyttar in. Hoppas de gör det dit ni flyttar. Jag tror nog allt de har köpt huset också för tomtens skull. Jag har ju sett ett och annat hörn på bilderna och den är jättefin.

2013-07-07 @ 20:20:56
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Liv

Men vad du är omtänksam som fixar trädgården åt dem.. kanske ett sätt att ta avsked av den också. Jag hoppas innerligen att de uppskattar den på samma sätt som du.
Kramar från Liv

2013-07-07 @ 21:31:37
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Ingegerd Holmsten

Oj, så mycket det har hänt er! Även jag har haft ett längre blogguppehåll. Nu hoppas jag innerligt att ni kommer att trivas i det nya, gamla härliga huset! Wilma kommer säkert att känna sig hemma där efter ett litet tag. Kanske tycker hon det blir spännande med nya dofter. Lyckliga dom som får ta över Din fina trädgård, hoppas de tar hand om den!

2013-07-09 @ 18:12:41
URL: http://vitplister.blogg.se/?tmp=833559
Postat av: Maria

Vad härligt för de som flyttar in efter er. Fixat och iordning. Ett blandat vemod för dig/er kan jag tro. Spänning! Både och liksom men kanske mest förväntan? Fantastiskt vacker trädgård verkar du ha i alla fall.

2013-07-11 @ 16:39:41
URL: http://blandrosorochgarner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0