färdigmålat och början på en samling

 
Nu har jag målat färdigt skåpet. Borta är det smutsgulvita. Det blev rätt bra, kunde fått vara något gråare kanske men nu är jag petig. Jag bestämmer att det blev bra så här. 
Det blir ännu finare när det blir lite slitet men jag tänker inte fuskslita det, det får tidens tand sköta om.
 
 
Några tallrikar har fått flytta in. Stora vita tallrikar med vågig kant inköpta på Martin Olsson. De är härligt stora, jag är glad att de fick plats i skåpet. 
 
 
Skåphyllorna har också vågig kant. Fint. Jag struntar i att måla skåpinsidan, den är rätt okej. Lite fläckar men de kan jag leva med. 
 
 
De här tallrikarna har också fått flytta in i skåpet. De är början på min nya samling. Samlingen ska bestå av gammalt porslin med grönt mönster. Jag tänker blanda olika, inte bara Svalan. 
Svalantallrikarna hittade jag på antikaffären i stan, 80 kronor styck kostade de. 
 
 
Svalan tillverkades av Rörstrand mellan åren 1897-1907.
 
 
Det är något speciellt med svalor. Har alltid varit en favorit hos mig.
 
 
Nä ut i solskenet så länge det varar. 
Tror Wilma håller med. När vi promenerat ska jag baka havreflarn till lillasyster och hennes man som kommer och hälsar på imorrn. Och så ska jag städa... dammsuga hundhår för sjuttielfte gången den här veckan. Snart har hon väl ändå fällt färdigt, hundskrället.
 

Kommentarer
Postat av: Raija

Så fint skåpet blev och underbart vackra hyllplan. Det blir fint med gammalt porslin i det.
Här fortsätter du med bakandet, ser jag. Det ser väldigt fint och gott ut.
Och så fick Wilma vara med på ett hörn också, vilket alltid är lika glädjande.

2013-11-01 @ 15:33:39
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Pysselfarmor

Fantastiskt vackert blev skåpet! Vilket tålamod du har att måla. Jag i min ägo har jag några tallrikar Tärna av Rörstrands. De är också gröna och påminner väldigt mycket om svala....bara pippin som skiljer ;-)

2013-11-02 @ 14:45:26
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0