premiärbad och garderobsmålning

 
 
 Premiärbad!
Gullegubben blev den första av oss att prova badkaret i nya huset. Badanka, Fantomen och tokhett vatten. 
Så härligt det är med badkar. Någon gång ska vi gör om badrummet och ha ett tassbadkar. I vitt!
Nuvarande badrumsinredning är blå kitsch. Inte min favoritstil precis...
 
I dag ska jag ut och shoppa badskum. Jag vill ha lödder till mitt premiärbad. Champagnen skippar jag. 
Och så ska jag köpa färg till en garderob som jag håller på att måla.
 
Det är en hel del att fixa när man köpt ett gammalt hus även om vårt hus är i ganska bra skick. 
 
 
Garderoben luktade unkas, gammalt och dammigt så jag har grundmålat med en alkydfärg som fungerar som spärr och nu behöver jag en färdigfärg att måla ett sista lager. När målningen är klar ska jag ta bort den gamla plastmattan som ligger på golvet och om det finns trägolv därunder då ska jag måla det också. 
Tur jag tycker det är kul att måla :)
 
 
Så här ser en del av min garderob ut för tillfället. Finns inte plats för allt innan garderoben är klar. 
 
 
Ute skiner solen. Vilka underbara höstdagar det är! Jag ska ta cykeln bort till affärerna men först ska jag och Wilma ta en walkabout i solskenet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0