hittepå-falafel

 
Här skulle det varit en bild på finfina falaflar.
Men de blev så goda att de tog slut innan jag hann ta fram kameran ;)
Jag måste skriva ner så jag kommer ihåg hur jag gjorde så jag kan laga det fler gånger. 
Allt fanns inte hemma utan det blev en ´tager vad man haver´ variant av falafel.
 
Recept: Kikärter, ett litet Zeta tetrapack. Mosas tillsammans med 2 pressade vitlöksklyftor och ett ägg. Smaksättning; salt, svartpeppar, cayenne, torkad koriander, spiskummin och hackad persilja. 
Forma till lagom stora bollar, vänd i vetemjöl och  fritera i solrosolja. 
Äts med grönsallad, tomat och rödlök som dressats med en gnutta olivolja och citron. Sås att ha till: en klick creme fraice och hot tacosås. 
 
Det hade blivit ännu godare med färsk koriander men det hade jag inte hemma. Ska komma ihåg det till nästa gång. 
            
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0