skräpmaskinen

 
Jag gör inget annat än städar! Vitt är inte den lättaste färgen. 
Förut noterade jag att många vita hem i inredningstidningar har vita hundar. Vad fånigt tänkte jag, måste hundarna matcha inredningen?
Men nu förstår jag! Wilmas svarta hår syns hur väl som helst. Värst är det när hon fäller. Då dammsuger jag hela tiden, nä jag överdriver inte. Det är ingen idé att ens ställa in dammsugaren i städskåpet. Bara jag vänder mig om när städandet är klart är det lika hårigt igen. 
 
 
Nu har hon fällt färdigt, tack och lov... pust. Då är det grus istället... och svarta hundspår på vita golven. 
Det blir lättare när vi fått tag i mattor som vi ska ha. Åtminstone syns inte smutsen lika väl då ;)
Och så blir det mysigare. 
 
 
Här ligger hon den lilla skräpmaskinen och tittar på när jag städar.
Jag älskar henne trots allt :) 
 
 
Apropå hundar. Den är läser jag nu. Mysig!
Romantik och hundar. Kan det bli bättre?
 

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Ja den boken är bra!
Förstår precis varför jag inte har allt i vitt. ;-))

2014-02-16 @ 21:15:51
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Nina Lindh

Jooo, vitt är snyggt... men man får städa hela tiden.

2014-02-16 @ 22:49:12
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: Raija

Vitt är inte en lätt färg när man har husdjur. Vi hade tidigare ett ljust golv i vardagsrummet, men när vi renoverade valde jag ett mörkare spräckligare golv och är verkligen nöjd. Likaså i hallen valde vi klinker som var spräckligt i jordfärger, för att slippa se allt som hamnar där. Jag får golven städade en gång i veckan av maken, för jag orkar inte själv och då vill jag lova att det verkligen behövs. Har lärt mig att blunda för hur det ser ut.
Jag har läst boken och tyckte om den. Den är lättläst och ger en skön känsla.

2014-02-19 @ 09:37:36
URL: http://www.nitida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0