vantstickning bien sûr!

 
Idag stickar jag vantar och lyssnar vidare till fortsättningskurs franska som jag streamar från biblioteket.
 
Mönsterrapporten till mudden finns här . Jag bara högg en som var rätt maskantal, 31 m. Vanten är alltså stickad över 62 maskor. Jag använder Svarta Fårets tvåtrådiga yllegarn, annat tvåtrådigt restgarn och stickor 2mm. 
 
Så här: Lägg upp med två olika färger. Sticka resårstickning; rät maska i färg 1 och avig maska i färg 2 några varv. Följ mönsterrapporten. När den är slut, sticka 13 maskor med tråd i avvikande färg för tumme. Fortsätt med grått garn som botten och vitt var tredje maska och varva med ett varv bara grått. Maska av när vanten är lagom lång. Ta upp och sticka tummen, lägg upp en maska i var sida av tummen så det inte blir hål, minska sedan de maskorna. Maska av när tummen är lagom lång. 
 

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Ååå ytterligare ett par vackra vantar! Är det till butiken?

2014-01-22 @ 22:50:05
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Liv

Så oerhört vackra vantar, du skapar så vackert.
Kramar

2014-01-26 @ 20:41:05
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0