regn och mormorsrutor

Visningen igår gick bra. Det kom jättemånga och tittade.. så vi får se vilka som flyttar in.. och förhoppningsvis får vi snart höra fladdret av små vingar!
Och MYCKET RIKTIGT - det blev regn.. inte till kvällen men väl till natten.. de där molnen har aldrig fel.

Jag satt uppe sent och lyssnade till smattrandet medan jag gjorde färdig min filt av mormorsrutor, avslutade med en spetskant runt hela. Filten ska bo i gästrummet, ligga hopvikt på sängen klar för gästerna att bre om sig..

Fingrarna ville ha mera göra så jag började sticka på vantarna av det vårliga garnet jag köpte häromdan. Det blir fingerlösa vantar till vårpromenader med vovven... nu är det så varmt så vantar behövs knappt... men jag gör dem färdiga i alla fall.

image171

image172

image173

Kommentarer
Postat av: lotta

blir alldeles nostalgisk när jag ser filten med mormorsrutor!! saaa fin!

2008-04-02 @ 10:35:32
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: Nina på Johangården

Filten var underbar!

2008-04-02 @ 19:46:25
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0