försöka duger

Rosblad på snabbtork.
De har regnat i natt så de får ligga och torka upp lite först innan de läggs i olja.

Hela köket doftar !



Här är ett annat ´måste se om det går´.
Granntanten har blivit förtjust i mitt träd, en Manchurisk valnöt.. exotiskt vacker med jätteblad.
Jag ska prova att göra ett eget åt henne.
Det borde inte gå att ta skott av den.. men jag kan inte låta bli att försöka.
Så nu står ett blad i vatten.. få se om den gör sig några rötter! 

Än ser det bra ut, det bubblar lite runt bladskaftet... ska det gå... fortsättning följer.


Kommentarer
Postat av: Anita o Uno

Jag gjorde likadant med ett ovanligt träd. Men vad hände? Jo det växte och blev en fin buske. Men inte såg den likadan ut inte.Konstigt.

När jag torkar rosor så gör jag det i micran, det går lätt och snabbt. Om man har bråttom. Ja rosdoft mmmm.

2008-08-13 @ 17:37:59
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Nina

Man måste prova om det funkar... annars vet man ju inte :)

2008-08-14 @ 22:43:47
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0