skåne

Det var första gången som jag var till Skåne.
Tidigare har jag bara svischat förbi, men nu stannade vi ett par dagar och åkte runt lite.

 Det är fantastiskt vackert!

Synd att det var så blåsigt bara.. men det klarnade upp lite och regnet höll upp.
Vi stannade bara ett par dagar men hann ändå se en hel del.
Ystad..Simrishamn...Glimmingehus...Sandhammaren....Ale stenar..
 Smygehuk..Falsterbo.. Skanör.. Malmö ..och lite till

Så mycket härliga motiv det finns i Skåne!
Jag skulle kunna tänka mig att ta en resa tillbaka någon gång och bara fotografera
 - en hel vecka!
Nu fanns inte riktigt tid till det men en del fotat blev det - mellan regnskurarna.

Efter stormen. Omkullblåsta träd och inställda tåg...



Sydskåne mitt i skördetid. En härlig syn!



Den skånska myllan



Kommentarer
Postat av: Anita o Uno

Jamen, du har ju kommit precis utanför mitt!

Jag bor vid golfbanan som ligger mellan Falsterbo-Trelleborg. Vårt hus ligger vid vägen och på andra sidan är golfbanan. Tänk om ni kommit in på en kopp kaffe i regnrusket!

2008-08-10 @ 18:50:31
URL: http://unoett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0