för första gången i Sverige

För första gången någonsin anordnas World Dog Show i Sverige! Idag är sista dagen.
Jag var där och tittade i fredags. Jag valde fredagen för då var det vallhundsraser.

20 674 hundar har varit anmälda till mässan i Älvsjö, samtidigt har det pågått andra utställningar på en mängd rasklubbar. Totalt 22 847 hundar har varit involverade
 i utställningar och andra tävlingar.

Hundar från 57 länder!



Mycket folk!
Det var säkert ännu fler besökare senare till helgen.




Undrar vad hundarna tycker om spektaklet..



Vissa var snobbigare än andra..



57 länder deltog. En del hundar hade rest långväga för att få vara med.
Indien, Australien, Mexico, Canada, England, Italien, Spanien, Ryssland osv
(italienarna lät mest!)




22 847 hundar!
Gullegubben gjorde ett snabbt överslag.... - nästan 70 000 bajspåsar kommer det att gå åt!!!
Om dagen! Han tänker praktiskt han!








Kommentarer
Postat av: ejmis

Oj så mycket hundar!!

2008-07-06 @ 15:45:45
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Nettan

Jag var också där i fredags då jag tillbringade min dag vid ring 24 -27 där mopsarna höll till !



Och hundar i massor !



kram

2008-07-07 @ 23:09:06
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0