svalka

Måste ta en bloggpaus och pusta ut. 
Det är så svalt och skönt här nere i källaren där vi har vår dator :)
Wilma gav mig en tacksam blick som sa: -bra tänkt matte. Nu ligger hon här på kalla betonggolvet vid mina fötter och pustar ut hon också.
 
Våran förra hund, en goldenkille med en vansinnig massa päls tillbringade hela somrarna nere i källaren. Han var den mer självständiga typen och gick gärna ner och lade sig ensam . Wilma hon vill ha sällskap hon. Där matte är där är hon.

Jag har rensat bort svartfläcksjuka och klippt vissna blommor på rosorna och nu står vattenspridaren på. Vi har vatten från ån så det är bara att vattna så mycket man vill... nästan gratis. Åvattnet är alldeles ljummet... och luften är het, termometern visar 29 grader i skuggan och det är alldeles vindstilla.

Kommentarer
Postat av: ejmis

Idag har jag mina hundar inne, det är i alla fall lite svalare för dom.

2008-07-25 @ 15:09:41
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Nina

Mina jyckar har mest varit inne idag. Det är olidligt för hanen som har massor med lång päls.

2008-07-25 @ 19:05:01
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0