systeryster

Jag väntar på släkten. Min lillasyster.. inte så liten längre, men ändå alltid lillasyster, med man är på väg från Norrbotten. Nyss ringde de och var i Ö-vik så det är några mil kvar.
De har beställt buffé.. som vanligt. Syster ringer alltid och säger.. vi kommer - men bara om vi får buffé!
Fast hon skojar bara.. ungefär som i sketchen med Martin Ljung "Eeeester vi är här nu! gör nåt enkelt - kåldolmar eller nåt! "

En gång gjorde jag verkligen buffé, fast beställningen mest var på skämt, dukade långbord och hade mig med lax och snittar och you name it! Jag har ett förflutet som kallskänka bl a så det är ingen match!

Jag ska göra en minibuffé den här gången. Ha ha.. är det beställt, så är det! Lite kycklingvingar, ostar, grönsaker, frukt, vin, baguette och sånt. Det blir till att stryka linneduk och linneservetter, tända ljus och plocka in rosor på bordet.
Ska det va - så ska det va!

Det är bäddat i gästrummet. Wilma var dit en sväng och bäddade om!  -Matte.. du fattar ingenting!! madrassen ska vara överst! hm.. håller inte med om det så nu är dörren ditin stängd.

Om det blir tyst en stund här, så är det för att jag underhåller släkten.. och gör buffé och viker servetter och annat nödvändigt. Jag älskar besök!

Ha en riktigt bra helg!

Kommentarer
Postat av: Anita o Uno

Vad trevligt! Ja underhåll nu släkten med buffé, det blir säkert mysigt.

Agdas countryshop som den heter är mysigt ställe, väggarna håller på att rasa sönder och taket med. Men kul att botanisera där bland alla sakerna.

2008-07-12 @ 14:20:45
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: melinda

vad mysigt med besök, sånt förgyller alltid tillvaron :D

2008-07-12 @ 14:41:41
URL: http://melindalin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det är ju alltid roligt med släktbesök, men jag blir lätt lite stressad oavsett det ska bli buffe eller annat. Min svägerska slänger bara ihop nåt på ingenting piffelipiff liksom så kommer hon blir jag ÄNNU mera stressad:) Hoppas ni får det mysigt!

2008-07-12 @ 15:48:43
Postat av: Ellas Inspiration

Det låter både mysigt och smarrigt!



Hoppas att ni har det jättegott!



Kram Karin

2008-07-12 @ 19:33:32
URL: http://ellasinspiration.blogg.se/
Postat av: Hanna-Sofia

Visst är dom duktiga på att bädda dom små liven ;-)

2008-07-13 @ 19:28:15
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0