flytta

Jag hoppas att Veiron blir placerad innan midsommar. Det är eventuellt på gång..
Vi kommer att ha svårt att ta med henne när vi åker bort.
Dessutom är det på tiden att hon flyttar.
Hon har bott här alldeles för länge.
Det är ett problem med att vara jourhem.. för det mesta får hundarna ett eget hem inom några veckor och då är allt frid och fröjd .. men ibland blir de kvar vääääldigt länge.
Speciellt problemhundarna..
Hundarna hinner fästa sig vid sin jourfamilj och vi fäster oss vid dem. Det är inte alls bra!
Känslomässigt så är det urjobbigt det här.. speciellt när hundarna varit hos oss länge, så när Veiron har flyttat ska jag ta paus och bara ha Wilma ett tag, åtminstone till hösten.

Och det är klart att tanken finns.. varje gång... kanske den här hunden ska få stanna för gott.. men jag har bestämt mig att ingen ska stanna. Helt krasst så kan jag inte hjälpa alla - det går inte! men visst är det svårt, jättesvårt!

Kommentarer
Postat av: ejmis

Du gör verkligen ett fantastiskt jobb.

2008-06-18 @ 20:48:42
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilket jobb du gör!!! Men fy att ta alternativet när man har lärt känna en ljuvlig varelse... Undrar bara lite vad anledningarna kan vara till behovet av jourhem. Separationer? Dåligt omhändertagande? Missbedömda köp av valp? ???

Funderar också på vad du har för backup för att hitta nya ägare.

2008-06-18 @ 22:51:05
URL: http://leyaridgeback.blogg.se/
Postat av: Susan

Hoppas verkligen Veiron får det bra och att du känner dig nöjd med nya familjen. Kram till er!

2008-06-22 @ 09:04:39
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0