radion på högsta

Jag vet inte vad jag tycker om det där sommarpratarprogrammet. Knappt någon musik.. musik vill jag höra! Bara fågelkvittssnuttar... besviken... Lite kloka saker sa han och en del mindre klokt. Han hade en massa åsikter i alla fall. Bra tycker jag.

Det där med jantelagen 2.0 handlade om att istället för att bli avundsjuk på folk som det går bra för så inspireras man och vill göra likadant. Det är väl klokt. Så brukar jag faktiskt tänka. 

Sedan pratade han om Sverige som ett land som förlorat hoppet om framtiden och om hur bra det var att följa sitt hjärta och jobba med det man vill.. ja visst så är det ju, men det är knappast alla förunnat! Det sa han inget om.. 
och så pratade han om en massa annat också förstås.

Jag kom på att om jag sätter radion på högsta och öppnar fönstret så går det att lyssna och samtidigt krypa omkring i rabatterna och göra nytta. De jäkla berberisbuskarna stack mig men annars gick det bra. Kanske ska lyssna på datorn i morrn.. i alla fall om det regnar.

Imorrn är det en psykologdonna som ska prata om barndom och primalterapi. Herregud!
Ska jag lyssna? - Absolut!

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag har världens bästa jobb men tyvärr kan jag aldrig lyssna på radio... Lite omöjligt eftersom jag till stor del skriver efter diktat med hörlurar i öronen och när jag inte gör det pratar jag med patienter. Får ta del av sommarens sommarpratare via dig istället!

2008-06-25 @ 15:31:15
URL: http://leyaridgeback.blogg.se/
Postat av: ejmis

Blev besviken idag med...nu står hoppet till morgondagens krutgumma =)

2008-06-25 @ 15:50:38
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Erica

men vad är det för något program? Kan jag också lyssna på det? Jag är ju ledig hela denna veckan :) Nu bakar jag bullar... var så rastlös så nåt fick jag hitta på! Prinsen blir nog glad strax när han kommer hem :o))

2008-06-25 @ 16:41:50
URL: http://tindrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0