småkryp

Titta inte nu ni som tycker att kryp är läskiga!

Värmen gör att lössen trivs. De äääälskar det här vädret!
En del av jasminens grenar är svarta av luskolonier och
rosorna invaderas fort.
 
Men en hård duschstråle från vattenslangen till kvällen håller nere antalet.

Den här stackars knoppen tillhör Flammentanz,
men ni ska se att hon kommer att dansa sedan i alla fall trots sina hyresgäster.
 
Jag kör efter måttot live and let live så långt det bara går.
Krypen hör också hemma i trädgården.
Värre är det om växterna får svampsjukdomar och virus och sånt tycker jag.



Myrorna samlar socker på pionknopparna. 
 Riktiga gottegrisar!!
svåra att få fokus på när man ska fota... det är ett väldans spring.




Kommentarer
Postat av: Uno

Alltså, vilka bilder!!

Ja moder jord ÄR fantastisk, vi måste vara rädda om henne. Man tar allt för givet, att allt skall bestå. Visst, moder jord är den tålmodigaste som jag vet. Jag hade lagt av för länge sen.

Giftfritt i trädgården, ja.Håller med att virus och svampsjukdommar är ett skit. Har det på några klätterrosor tyvärr. Lössen sprutar jag oxå med vatten, resten tar fåglarna.Är noga med att ha vattenbad till dom så att dom trivs i trädgården.

Anita o Uno

2008-06-05 @ 15:20:50
URL: http://unoett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0