titta!

Nu har jag varit duktig och rensat lite i rabatterna. Men det märks knappt...Jag har varit jätteslarvig med det hela sommaren så det är massor med ogräs precis överallt! Det är någon tokig människa (jag) som har planterat en massa växter .. herregud, sedan ska det skötas också..  En del rosor ser eländiga ut.. måste rensas och klippas bort och ....

Den som tar över den här tomten om vi hittar något annat hus någon gång och flyttar kommer att få det kämpigt.. de lär gräva upp det mesta.. ha ha vi får sälja huset på vintern när alla växter sover under snön.. och så kan köparna få en överraskning till våren!

Idag när jag stod inne på tomten hörde jag en unge i lekparken som förtjust utropade - titta, titta där! titta på huset mamma!  - där bor den nån som tycker om blommor! och titta på lampan!
Lampan är våran lyktstolpe som humlen har klättrat upp i toppen på. Och huset är snart grönt av vildvin..Han hade rätt ungen.. här bor det en som gillar blommor :D

Kommentarer
Postat av: Lotta

hihi :-) men va härligt med massa blommor!! duktig du e som rensat iallafall!!

2008-06-24 @ 22:05:05
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0