kommande events

Det kom en inbjudan med posten till seminarium med Ken Ramirez och Kathy Sdao som går av stapeln 7-8 juni. Jag är bra sugen på att gå ... ääääälskar att lyssna på prat om hundar och träning........får aldrig nog faktiskt.

I fjol var jag och lyssnade till Kathy när hon var här med Bob Bailey den berömde.
Men det var hon som stal showen totalt. På ett typiskt hysteriskt levande amerikanskt maner så höll hon låda så trötte Bob knappt fick en syl i vädret. Ni som inte varit och lyssnat på henne - gör det!
 
Det var ett bra seminarium, mycket tack vare miss Sdao ......men jag hade ändå blandade känslor när jag gick därifrån...  publiken bestod till stor del av folk som till yrket höll kurser eller var hundpsykologer eller liknande .....

Det betyder att lokalen var full av "experter". 
Kathy och flera i publiken gav nedsättande kommentarer om hur dumma eleverna deras var och hur de inte fattar någonting... och vilken bedrift det är att få dessa korkade hundägare att begripa hur de ska göra...
(Bob Bailey sa inget sådant - good on you Bob.. good on you...)

Jag blev både arg och ledsen... ok tyck vad ni vill .....men håna inte era elever med hög och "för jag är bäst"- stämma ..... det är dessa "dumma" elever som ger er eran inkomst!
Och kan det kanske vara så att det krävs en bra lärare och pedagog för att lära ut på ett bra sätt?


ett exempel:
Till vänster om mig satt en man och en kvinna och diskuterade sina elever och det lät ungefär så här:

Kvinnan:   - nu har jag bokat in många fler än vad som får plats på min aktivera-hunden kurs på lördag för de idioterna kommer ju aldrig ... sist kom bara 3 av 10.
Mannen:   - ja visst är det hopplöst... ja menar man kan ju inte planera då man inte vet om folk kommer... det är alltid så där ... folk är helt omöjliga..

jag sa inget högt till dem men tänkte i mitt stilla sinne att om deras kurser varit riktigt bra så skulle nog deltagarna ha dykt upp... jag tror också att om man har den här inställningen till sina elever så "lyser det igenom" och eleverna känner sig inte väl till mods.

Jag var på vippen att skriva en upprörd insändare till Canis som i sin uppföljande artikel om seminariet inte nämnde ett ord om skitsnacket utan det var ensidigt bara lovord... men det blev aldrig av...

I december kommer jag i alla fall med all säkerhet att gå på Adventure Dog Conference. I år ska det handla om Farliga hundar ur olika vinklar. Så spännande. Jag har varit med på två av konferenserna tidigare år och det har skitbra. Alla olika meningar får komma till tals.... från ex IMMI till Jeppe Stridh..... och en ÖPPEN dialog.
Min respekt till er på Hundutbildningsgruppen som anordnar det hela!


image84

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0